« سومین نشست انتخاباتی حوزه علمیه ریحانه الرسول علیها آلاف السلام الی یوم القیامهاولین نشست انتخاباتی 1400 »

دومین نشست انتخاباتی حوزه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها ارومیه

نوشته شده توسطچناخچي 7ام تیر, 1400

#آذربایجان_غربی
#آذربایجان_غربی_حوزه_علمیه_ریحانه_الرسول_سلام_الله_علیها_ارومیه
#نشست_انتخاباتی

استاد نشست:
حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای منصور امامی
زمان:
1400/3/11
مکان:
به صورت حضوری، سالن اجتماعات حوزه علمیه ریحانه الرسول علیهاالسلام ارومیه
به صورت مجازی، تالار پژوهشی مدرس
چکیده مطالب استاد:
سیره پیامبر و اهل بیت علیهم آلاف السلام حاکی از آن است روش زندگی آنان فردی نبوده است؛ بلکه نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی اهتمام ویژه ای داشته اند. انقلاب اسلامی یک پدیده فوق العاده تاثیر گذار در عرصه بین الملل و منطقه در نوع خود بی نظیر است، اگر به تاریخ 1400 ساله شیعه نگاه کنیم چنین حکومتی مانند انقلاب اسلامی دست شیعه نبوده است. زمان معاصر، عالم بین دو ابرقدرت شرق و غرب هضم شده بود، انقلاب بود که توانست این معادله را به هم بزند و ندای استقلال سر دهد. اگر کشوری بخواهد قدرتمند و مستقل باشد قدرت های استکباری به خاطر منافع خودشان شیطنت خواهند کرد و جلوی استقلال او را خواهند گرفت ؛ در صورتی که ایران اسلامی ابرقدرت بودن آمریکا را به چالش کشید.
دکترین رئیس جمهور های پیشین آمریکا که یکی از آنها به دکترین جکسون معروف است، قائل است به اینکه منافع آمریکا در هر جای دنیا اقتضا کند باید نظامیان خود را پیاده کند؛ حتی این مسئله به عنوان قانون تصویب شده است.
آمریکا اگر نتواند دخالت نظامی کند از طریق مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت خواهد کرد. از یاد نبریم یکی از بزرگ ترین استراتژیست های دنیا می گوید جنگ ادامه سیاست است با شکل و ابزار دیگر.
ما از دوره قاجار که دو جنگ با روس ها داشتیم و متاسفانه شکست خوردیم در اثر دو عهد نامه ننگین حجم عظیمی از خاک کشورمان را از دست داده ایم. به طور کلی در بین نخبگان دو طیف و دو نوع تفکر حاکم است، بخشی از این روشنفکران که غربگرا هستتند بر این باورند که ما چون مسلمان هستیم دچار شکست شده ایم بنابراین باید کاملا غربی شویم که امروز هم این نوع افکار را در کشورمان داریم اینان آمریکا را کدخدا می دانند و با تفکر غربی اعمال سیاست می کنند، چنین تفکری به قدری واداده است که هرگز نمی تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند. بخش دیگر که علمای راستین و انقلابی هستند بر این باورند که ما باید به داشته های خودمان اعتماد کنیم و در این صورت است که پیروز خواهیم شد و این همان تفکر انقلابی هست.
افرادی که می گویند من رای نمی دهم یعنی من خودم را از حق طبیعی خود محروم می کنم، یعنی من یک احمق اجتماعی هستم.
امروز بیش از هر روز دیگر، ما نیازمند تبیین درست اسلام سیاسی هستیم، البته برخی از کسانی که می گویند رای نمی دهیم از طیف های گوناگون هستند که به خاطر مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر حاضر نیستند در انتخابات شرکت کنند؛ بایست برای پاسخ به این افراد روشنگری کرده و فضای گفتگوی منطقی ایجاد کنیم که آینده اجتماعی ما به هم گره خورده است.
بعد از فرمایشات استادمحترم، مهمانان حضوری و مجازی سوالات خود را در مورد انتخابات ریاست جمهوری 1400 و شورا های اسلامی شهر طرح کرده و پاسخ آن را دریافت نمودند.

1624860903_1.png

1624860904_1.jpg


فرم در حال بارگذاری ...