« دومین نشست انتخاباتی حوزه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها ارومیهآیا خلود در جهنم با عدل الهی سازگار است؟ »

اولین نشست انتخاباتی 1400

نوشته شده توسطچناخچي 12ام خرداد, 1400

#آذربایجان_غربی
#آذربایجان_غربی_حوزه_علمیه_ریحانه_الرسول_سلام_الله_علیها_ارومیه
#نشست_انتخاباتی

استاد نشست: سرکار خانم نسرین رضوی
زمان: 1400/3/10
مکان: تالار پژوهشی مدرس

چکیده مطالب استاد نشست:
خداوند در سوره مبارکه رعد آیه 11 فرموده اند: ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
خداوند با این همه مهربانی که از پدر و مادر هم مهربان تر است منتظر است برای تغییر وضعیت، ما حرکتی بکنیم. در روایتی از پیامبر صلوات الله علیه و آله در کتاب غایه المرام ص 299حدیث 27 آمده که هر امتی که بغیر اصلح مسئولیت دهد دائما رو به سقوط می رود مگر اینکه توبه کرده و مسئولیت را به اصلح واگذارد. نوع حکومت کشور ما جمهوری اسلامی است که یک شاخص جمهوری بحث انتخابات است، انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری دینی شمرده می شود که قبل از انقلاب مخصوص طبقه اشراف زادگان بود ولی بحمدلله بعد از انقلاب عمومی شد. حضور مردم در انتخابات عاملی هست برای تحکیم پشتوانه های نظام و خنثی کننده تهدیدات دول استکباری، که اگر این حضور حداکثری باشد امنیت ملی را تضمین و عزت کشور را تامین خواهد کرد.
همه مسئولین کشور از طریق همین انتخابات سر کار می آیند و این مسئله اهمیت انتخابات را نشان می دهد. ما باید تلاش کنیم اصلح را بشناسیم و بشناسانیم؛ اگر کم کاری کنیم ممکن است ورق برگردد و جبهه مخالف نامزد خود را به عنوان رئیس جمهور منتخب وارد عرصه اجرایی کشور کند. برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و گزینه اصلح را برای مردم با ذکر دلیل معرفی کنیم. اما راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری:
1 . آگاه سازی مردم: در حال حاضر امنیت منطقه ای کشور عزیزمان مثال زدنی هست، همین چند وقت پیش چندین دانش آموز در کشور افغانستان به خاک و خون کشیده شدند.
2 . اعتماد سازی: تبیین عملکرد مثبت نامزدها این امر را ممکن خواهد ساخت
3 . ایجاد رضایتمندی در افراد: اگر به گزینه اصلح رای دهیم وضعیت جامعه ما به مرور زمان تغییر مطلوب می کند و کشور از لحاظ اقتصادی چین دوم خواهد شد ان شاالله.

1622607693_7.png


فرم در حال بارگذاری ...