« #لحظاتی_با_کتابمیزگرد پژوهشی »

#طلبه_انقلابی

نوشته شده توسطچناخچي 22ام آبان, 1398

#آذربایجان_غربی
#آذربایجان_غربی_مدرسه_ریحانه_الرسول_ارومیه
#کانون_پژوهشی_ریحانه_الرسول_علیها_السلام_ارومیه
#کرسی_آزاداندیشی
#طلبه_انقلابی_باید_ها_و_نباید_ها_با_محوریت_بیانیه_گام_دوم_انقلاب
98/8/19
استاد داور: حجه الاسلام و المسلمین جنای آقای امامی
استاد ارائه کننده: سرکار خانم چناخچی
استاد منتقد: سرکار خانم دلیر صف آرای اخگر
چهارمین کرسی آزاد اندیشی حوزه علمیه ریحانه الرسول علیها السلام اورمیه با حضور اعضای موافق و مخالف و در فضای صمیمی برگزار گردید.
چکیده مباحث استاد ارائه کننده: پنج #شاخص #انقلابی_گری و انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیدگاه امام خامنه ای: 1 . پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب و داشتن روحیه استکبار ستیزی 2 . هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ها 3 . پایبندی به استقلال کشور 4 . حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن 5 . تقوای دینی و سیاسی
ایشان شاخصه های کلی طلبه انقلابی را در دو بعد فردی(خوب درس خواندن_بحث علم و پژوهش در بیانیه گام دوم_ ولایت مداری و اخلاق و معنویت_ سبک زندگی در بیانیه گام دوم_) و اجتماعی (حفظ رابطه خود با انقلاب و بصیرت دهی به مردم در مسائل مختلف نظام) بررسی کردند.
چکیده مباحث استاد منتقد: با وجود مسائل و مشکلات زیادی که کشور ما با آن روبه رو است چه نیازی است که طلاب سال های متمادی خود را مشغول دروس خارج فقه و اصول و … کنند. ما مسئول سیاست نیستیم که در مسائل سیاسی ورود پیدا کنیم و یا نقش بصیرت دهی به مردم داشته باشیم.
اعضای موافق و مخالف هم نظرات خود را مطرح نمودند.
چکیده مباحث استاد داور: ایشان در ابتدا به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حوزه انقلابی اشاره کرده و فرمودند: اگر بخواهیم انقلاب را بشناسیم باید منظومه فکری #امام_خمینی و #امام_خامنه ای را بشناسیم. ما امروز در جنگ احزاب فوق مدرن هستیم؛ تمام دنیای کفر از ژاپن گرفته تا آمریکا یک طرف، یک انقلاب اسلامی طرف دیگر است. دشمنان به خون ما تشنه اند. هدف تهاجم فرهنگی این است که ریشه اسلام را بزند، چه کسی باید از اسلام و انقلاب دفاع بکند؟ ما طلبه ها، ما باید از اسلام دفاع بکنیم. حوزه باید افراد مدیر سیاسی لایق را پرورش دهد.

1573641165777.jpg


فرم در حال بارگذاری ...