« هسته پژوهشیتعامل حوزه های علمیه »

بیانیه گام دوم انقلاب

نوشته شده توسطچناخچي 18ام خرداد, 1398

#آذربایجان_غربی
#آذربایجان_غربی_مدرسه_ریحانه_الرسول_ارومیه
#دومین_نشست_تبیینی_بیانیه_گام_دوم_انقلاب
98/3/13
استاد سخنران: حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حیدری زاد مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران استان
چکیده ای از مباحث سخنران: با توجه به اینکه این نشست در آستانه رحلت جانگداز امام خمینی رحمه الله علیه برگزا شد، سخنران محترم در ابتدا نسبت به شخصیت امام خمینی رحمه الله علیه مباحثی را مطرح فرمودند. ما باید به خاطر رهبری امام و رهبری مقام معظم رهبری شاکر خداوند باشیم. به جرات می توان گفت بعد از عصر معصومین علیهم السلام، چنین شخصیت هایی در جایگاه رهبری در تاریخ نداشته ایم. ارکان شخصیت الهی امام از نگاه قرآن دارای سه عنصر اصلی؛ ایمان، عمل صالح و تزکیه و تهذیب نفس است. امام خمینی رحمه الله علیه در دوران جوانی چنان خود را ساختند که در 27 سالگی کتابهای بسیار عمیق عرفانی مانند شرح دعای سحر و … را نوشتند. ایمان، صبر، توکل، جهاد و عمل صالح امام، همه مثال زدنی است، بر ما حوزویان واجب است نام ایشان را گرامی بداریم و در مجامع مختلف از ایشان به بزرگی یاد کنیم.
امام رحمه الله علیه یک نظامی به نام نظام ولایی تشکیل دادند؛ در طول تاریخ اسلام سه نظام ولایی تشکیل شده است که اولین نظام ولایی را پیامبر صلی الله علیه و آله تشکیل دادند و عمر آن 10 سال بود و بعد از رحلت آن بزگوار، این نظام دچار تغییراتی هم شد. دومین نظام ولایی را حضرت امیر علیه السلام تشکیل دادند که عمر آن به 5 سال نرسید سومین نظام ولایی که بعد از نظام ولایی امیر مومنان علیه السلام در تاریخ به تحقق رسید، نظام ولایی امام خمینی رحمه الله علیه است، همان نظام جمهوری اسلامی ایران.
شاید این سوال مطرح شود که چرا مدت زمان نظام ولایی امام علی علیه السلام بیش از 5 سال به طول نینجامید ولی نظام ولایی امام خمینی رحمه الله علیه همچنان ادامه دارد؟ رمز آن فقط یک چیز است و آن همراهی مردم است. شکایت های مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه شاهد خوبی برای اثبات بی وفایی و عدم همراهی مردم کوفه است.
حالا چهل سال از عمر این نظام اسلامی گذشته است. هیچ نظامی را نداریم که این تعداد دشمن داشته باشد، علت دشمنی هم فقط ماهیت نظام ولایی است؛ چون نظام ولایی درصدد است دین الهی را حاکم کند و عدالت را برپا سازد.
اگر کسی این چهل سال گذشته را مطالعه کند، شاید نظرات متفاوتی ارائه شود؛ اما اگر ما با یک تحلیل منطقی بررسی ای داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که در برخی از جنبه ها خوب عمل کرده ایم و در برخی دیگر از جنبه ها ضعف داشته ایم. این چهل سال در بیانیه گام دوم مورد نقد رهبری است، بیانیه گام دوم، حسنی که دارد این است که رهبر این نظام، واقع بینانه و معقول می اندیشد و ضعف و قوت را باهم می بیند و این خود نشانه پیشرفت است.
ما امروز در امور دفاعی و موشکی پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم؛ چون کسانی که در صنعت موشکی کار می کنند ولایی هستند ولی متاسفانه در اقتصاد، وضعمان خوب نیست چون برخی از اقتصادگردانان ما همسو با نظام و رهبری نیستند. هر نظامی آسیب هایی دارد، باید آسیب ها را شناخت. بیانیه گام دوم یک نگاه به گذشته دارد و یک نگاه به آینده. رهبری در این بیانیه خطابش به جوانان است، چون همین جوانان مومن و انقلابی بودند که جنگ را به پیروزی رساندند.
ما حوزویان وظیفه داریم که این بیانیه را در متن زندگی مردم وارد کرده و زیبایی های این بیانیه را مطرح کنیم.
در پایان این جلسه چند نفر از طلاب در مورد انقلاب اسلامی و وظایف طلاب سوالاتی را مطرح کرده و سخنران محترم پاسخ فرمودند.

1559987156p1090423.jpg


فرم در حال بارگذاری ...