« #هفته_پژوهش_1399#سیر_مطالعاتی_نهج_البلاغه »

#ابعاد_عرفانی_قیام_حسینی_علیه_آلاف_السلام

نوشته شده توسطچناخچي 22ام مهر, 1399

#آذربایجان_غربی_مدرسه_ریحانه_الرسول_سلام_الله_علیها_ارومیه
#نشست_بررسی_ابعاد_عرفانی_قیام_حسینی_علیه_السلام
زمان: 99/7/1
مکان: سالن اجتماعات حوزه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی
استاد نشست: حجه الاسلام و المسلمین آقای امامی

چکیده ای از فرمایشات استاد:
برخی از آیات قرآن از قبیل آیه 25 سوره مبارکه حدید« لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ وَأَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِیَعلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَیبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ» به ایجاد جامعه توحیدی و اجرای عدالت اجتماعی اشاره دارد.
هدف اصلی ارسال رسل، جاری شدن توحید در جامعه است که برای رسیدن به این هدف یک هدف میانی به نام عدالت اجتماعی باید باشد.پیامبران الهی باید نفوذ اجتماعی داشته و جامعه سازی توحیدی کنند اگر جامعه فاسد باشد جریان توحید در آن امکان ندارد.
توحید اساس عرفان است.حرکت حضرت سیدالشهداء علیه السلام برای جاری و ساری کردن توحید در جامعه است چون اگر توحید جریان نداشته باشد قطعا طاغوت حکومت خواهد کرد.
حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه فرموده اند: وَجَعَلَ اِمامَتَنا نِظاما لِلمِلَّه. رشد جامعه در سایه پیروی از ولایت است.
دنیای امروز دنیای #برده_داری_نوین است. ما امروز به #توحید_اجتماعی امام حسین سلام الله علیه نیازمندیم. هدف امام حسین علیه السلام این است که #موحد_اجتماعی تربیت کند و این هدف جز با جهاد و شهادت حاصل نمی شود، برای همین است که امام حسین علیه السلام هم دعای عرفه دارد و هم خطبه منا.

1602582292_.jpg


فرم در حال بارگذاری ...