« نقش پزوهش در تولید علوم حوزویعلامه طباطبایی شناسی »

آسیب های شبکه های اجتماعی

نوشته شده توسطچناخچي 14ام آذر, 1397

# ادامه کرسی_ آزاد_ اندیشی حضور طلبه در شبکه های اجتماعی، ضرورت ها و آسیب ها
# حوزه علمیه ریحانه الرسول علیها السلام ارومیه 97/9/13
در ادامه کرسی مذکور، آسیب شناسی حضور طلاب در شبکه های اجتماعی با حضور ستوان رضازاده از #پلیس فتا بررسی گردید.
چکیده ای از مباحث ستوان رضازاده از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا):
جرایم فضای مجازی را می توان در دو دسته کلی جرایم مالی و جرایم اخلاقی مورد بررسی قرار داد. جرایم مالی شامل کلاهبرداری در عرضه واریز و برداشت های بانکی، تماس های مشکوک و تهدید آمیز در قالب اینکه شما برنده جایزه شده اید و یا اینکه اگر فلان کار را انجام ندهید یارانه تان را قطع می کنیم، تبلیغات ارزان قیمت و ساخت درگاه های بانکی جعلی برای بانک های معتبرمی شود. جرایم اخلاقی در زمینه تقدس زدایی از مقدسات در شبکه های اجتماعی مثلا حجاب و پخش شبهات دینی و مطالب ضد دینی صورت می گیرد.
توصیه های پلیس فتا:
فعالیت در شبکه های اجتماعی باید کنترل شده باشد، به هیچ عنوان عکس های شخصی و خانوادگی خودتان را در این شبکه ها قرار ندهید و بر روسی گوشی هایتان ذخیره نکنید، در فضای مجازی شوخی نکنید، موقع خرابی گوشی به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید نه هر تعمیر کار گوشی، هر لینکی را باز نکنید چون ممکن است برخی از لینک هایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند حاوی بدافزار هایی باشند که گوشی شما را مختل کرده و اطلاعاتتان را بدزدند. و مهم تر از همه اینکه اینگونه شبکه ها جای اعتمادکردن نیستند.
در انتها ایشان به بازی های مکان یاب مثل نهنگ آبی و پوکی مونگو که از طرف دشمنان طراحی شده اند اشاره کرده و آسیب های آن را هم فرمودند.

1544005404p1080637.jpg


فرم در حال بارگذاری ...